Let op! U belegt buiten AFM toezicht. Geen vergunningplicht voor deze activiteit.

Zoeken

Header - EuroParcs Group
Blok 1 - EuroParcs Group

Over EuroParcs Group

Informeren en inspireren, verwonderen en verrassen. Dat is wat EuroParcs Group doet, elke dag weer, bij zijn eigenaren en gasten. Onze kracht zit hem deels in een brede core business die de volgende kerntaken omvat: de (her)ontwikkeling van vakantieparken, de verkoop van vakantiewoningen aan particulieren en zakelijke beleggers en de verhuur van deze tweede woningen aan particuliere en zakelijke gasten. Een andere sterkhouder is ons brede productaanbod, van glamping-tenten en chalets tot stenen vakantiewoningen, waarmee wij ons in de markt presenteren én onderscheiden.

Wij kennen een sterke bedrijfsgroei, omdat we in de drietrapsraket van (her)ontwikkeling, verkoop en verhuur naar de Europese top, zorgvuldige keuzes maken vanuit ons hoofdkantoor in Apeldoorn. Wij willen in onze visie en dienstverlening dicht bij ons DNA blijven als oer-Nederlands bedrijf maar tegelijkertijd onze vakantieparken, onze vakantiewoningen en ons personeel doorontwikkelen naar onze internationale ambities. Daarin slagen we in, mede omdat EuroParcs in 2019 een samenwerkingsverband is aangegaan met investeringsmaatschappij Waterland Private Equity Investments hetgeen ons de nodige slagkracht heeft gegeven. Met meer dan 65 vakantieparken, verspreid over Nederland, Bonaire, Duitsland, België en Oostenrijk is EuroParcs inmiddels toonaangevend in Nederland en snel groeiend daarbuiten.

Historie

De geschiedenis van EuroParcs is verweven met de historie van de familie Vos. Twee van de huidige vier directeuren, Wim en Wouter Vos, vormen de derde generatie van een familiebedrijf dat zijn oorsprong kent in de jaren zestig van de twintigste eeuw. Destijds was de bedrijfsvoering gericht op caravans, vanaf de jaren negentig verschoof meer en meer de nadruk naar vakantieparken en luxere verblijfsaccommodaties. Dat leidde in 2000, door Wim Vos senior, tot de eerste aankoop van een vakantiepark en in 2003 tot de oprichting van EuroParcs.

De visie van de grondlegger van EuroParcs om luxe in de meest brede zin van het woord te omarmen bij de inrichting van vakantieparken leidde ertoe dat EuroParcs in steeds sneller tempo is gegroeid, tot aan de dag van vandaag. Wouter en Wim Vos, die in de loop der jaren meer en meer het stokje van hun vader hebben overgenomen,  zorgen voor nog meer dynamiek en slagkracht.  Dat heeft uiteindelijk geleid tot de samenwerking met Waterland Private Equity Investments in 2019 en de aankoop van Droomparken in 2020. Door die aankoop verdubbelde EuroParcs bijna in omvang naar 32 parken. Nu heeft het bedrijf met meer dan 65 parken zowel binnen als buiten Nederland grote stappen gezet op weg naar de Europese top.

Blok 2 - EuroParcs Group

Start uw zoektocht naar een tweede huis

Missie en visie

De missie van EuroParcs is de beste te zijn, niet alleen van Nederland maar van Europa. Onze visie bestaat uit drie pijlers: betrokkenheid met de klant op persoonlijke wijze vanaf het eerste contactmoment, een hoogwaardig productportfolio van chalets en stenen vakantiehuizen en vakantieparken die op de mooiste locaties zijn gelegen. Bij EuroParcs treft u vakantieparken in elke gewenste omgeving: aan het water, in het bos, aan de heide, in de heuvels, in de bergen of bij de meest aansprekende dorpen of steden. De internationale kleur die wij aan ons bedrijf hebben mogen toevoegen vergroot zowel de investeerderskansen, de vakantiebeleving bij onze gasten als onze uitstraling als geheel.

Onze expertise zit hem zowel in de details als het grote plaatje. Om dat laatste te duiden: EuroParcs ontwikkelt vanaf point zero unieke, vernieuwende vakantieparken en herontwikkelt daarnaast verouderde parken. Ons vakmanschap zit hem echter ook in het oog voor kwaliteit en schoonheid op het niveau van de vakantiewoning. Die ontwerpen wij in eigen beheer en laten die vervolgens met de grootste accuratesse door vertrouwde vakkrachten bouwen. Kortom, van de aanleg van de infra tot de keuze van de kozijnen geldt dat over de opties wordt nagedacht om de gewenste kwaliteit te bereiken.

Toekomst

De groeistrategie van EuroParcs Group is om in 2025 het beste en grootste vakantieparkenmerk in Europa te zijn. Dit houdt in marktleider zijn in de vakantiewoningbranche, maar ook het grootste aantal vakantiewoningen aanbieden met de breedste portfolio in Europa. Oftewel: onderscheidend zijn in volume, design en de hoogste NPS-waardering hebben ten opzichte van de Europese concurrentie bij eigenaren en gasten.