Nieuwe primeur voor EuroParcs op Second Home Beurs: Virtual Reality
13 september 2018EuroParcs had vorig jaar met de dubbellaagse Duinvilla de primeur van de grootste realtime vakantiewoning op de Second Home Beurs ooit, tijdens de komende editie op 28, 29 en 30 september gaat het familiebedrijf de show stelen met realtime en virtuele vakantiewoningen. De Apeldoornse onderneming met vijftien resorts in binnen- en buitenland integreert als eerste onderneming op de toonaangevende beurs Virtual Reality op grootse wijze op de beursstand.
Stel je eens voor: in een druk bezochte overdekte beurshal je begeven in de zon op een fraai resort aan het Veluwemeer… Wie een vakantiewoning wil kopen hoeft kortom niet meer per se het resort van zijn of haar voorkeur te bezoeken om het unieke karakter daarvan te zien en ‘voelen’, want dankzij VR brengt EuroParcs de ‘ziel’ en kracht van de resorts naar voren in de beurshal. Dat houdt onder meer in dat mensen dwars door de nog te bouwen verhuuraccommodaties in het Markermeer op Resort Poort van Amsterdam kunnen lopen.
Deze zijn uniek, omdat het complex in het water ligt. ,,Beursbezoekers worden zodoende in staat gesteld het gebouw niet alleen van buiten maar ook van binnen te beleven”, verklaart marketing manager Joeri van Duuren. ,,Je kunt bij wijze van spreken je toekomstige bed of bad aanraken. Daarnaast krijg je bij voorbaat een idee over de mogelijkheden qua inrichting.”
VR in een golfkar
Ook bijzonder: op de stand staat een heuse golfkar klaar. Daarmee worden beursbezoekers in Virtual Reality rondgeleid over één van de recente aanwinsten van EuroParcs, Resort Zuiderzee nabij Elburg, de Veluwe en aan het Veluwemeer. Overigens, VR is slechts het begin van het ingeslagen pad. EuroParcs experimenteert ook al met Augmented Reality, naar het Nederlands vertaald toegevoegde realiteit. Daarbij worden resorts gepresenteerd zoals ze zijn maar kunnen bepaalde aspecten extra belicht worden door er Virtual Reality-elementen aan toe te voegen.
Van Duuren: ,,Wij denken dankzij VR en AR zowel de informatievoorziening als de beeldvorming over onze resorts te verbeteren en onze voortrekkersrol in de markt te behouden. Voor AR kwam deze beurs nog te vroeg, maar wij gaan deze technologie in het volgende beursseizoen zeker gebruiken in onze presentatie.” Tegelijkertijd blijven VR en AR hulpmiddelen bij waar het echt om gaat: de realtime vakantiewoningen. Daarvan heeft EuroParcs er drie staan op de Second Home Beurs.
Wilt u de Second Home Beurs bezoeken? Vraag dan uw gratis toegangskaarten aan.

Wij denken dankzij VR en AR zowel de informatievoorziening als de beeldvorming over onze resorts te verbeteren en onze voortrekkersrol in de markt te behouden