Let op! U belegt buiten AFM toezicht. Geen vergunningplicht voor deze activiteit.
  •  
  • Home
  • -
  • Blog
  • -
  • Ondernemen in coronatijd is nog alerter zijn op de kansen

Ondernemen in coronatijd is nog alerter zijn op de kansen

23 december 2020

Wij zijn groot geworden doordat wij niet alleen kort zitten op kansen in de markt die zich aandienen, maar ook door onze visie van betrokkenheid met de hoofdletter B. Betrokkenheid met onze klanten wat inhoudt een zo’n persoonlijk mogelijke dienstverlening. Betrokkenheid met ons vak wat zich vertaalt naar een oprechte passie en een mentaliteit die ver afstaat van het standaard negen-tot-vijf kantoorritme.

Tegelijkertijd moet je als ondernemer, hoe moeilijk dat ook is, soms geduld betrachten. Wachten op het juiste contact die in je netwerk komt waardoor je de volgende stap kunt zetten. Wachten totdat alle procedures bij die belangrijke overheidsinstantie zijn afgerond zodat je daarna in volle vaart je plannen kunt uitvoeren. Wachten totdat je de benodigde financiën hebt verdiend om die belangrijke investering uit eigen middelen te doen.

Alles wat hierboven staat is op ons van toepassing. Onze groei vond in eerste instantie in kleine stapjes plaats. Totdat we zoveel eigen vermogen hadden dat we in steeds sneller tempo locaties konden (her)ontwikkelen tot topresorts. Waardoor we in de markt zoveel indruk maakten dat we opvielen bij interessante partners.  Uiteindelijk konden we een partnership aangaan met Waterland Private Equity en de groei van ons bedrijf wederom versnellen. De aankoop van Droomparken in juni plus enkele andere aanwinsten heeft EuroParcs meer dan in omvang verdubbeld: wij hebben nu 36 resorts in eigendom. Daarnaast hebben we onze Europese ambities dit jaar getoond met de ontwikkeling van twee resorts in de Tiroler bergen. Waardoor we nu kunnen zeggen aan investeerders dat we echt in elke omgeving topresorts ontwikkelen, met een uitstekend investeerdersperspectief qua verhuuropbrengsten.  

EuroParcs heeft nu ook een internationale naam: EuroParcs Group. Tegelijkertijd blijven we een familiebedrijf dat met beide benen op de grond blijft staan. Ook dat is betrokkenheid: dat we weten waar we vandaan komen en dat we feeling houden met onze relaties die vaak géén grote ondernemingen zijn. Dit is een bewuste keuze omdat wij nogmaals staan voor een persoonlijke band: wij willen weten met wie wij zaken doen.

Herkenbaar blijven en werken met herkenbare bedrijven is een belangrijk uitgangspunt waaraan we de verdere uitrol van onze Nederlandse en Europese ambities koppelen. Wij willen de grootste vakantieparkaanbieder van Europa worden. Daartoe biedt elke crisis biedt kansen, ook deze coronacrisis mits de overheid de ondernemer in staat stelt om te ondernemen. Zo lang dat het geval is gaan we met dezelfde bravoure verder op de ingeslagen weg.  Rest ons u fijne dagen, veel gezondheid en (ondernemers)geluk te wensen voor 2021.   

Wij nodigen u graag uit ook te komen en in een vrijblijvende sfeer meer te weten te komen over de voordelen die het investeren in een vakantiewoning biedt!

Wij willen de grootste vakantieparkaanbieder van Europa worden

Misschien ook interessant

Forse stijging bezettingsgraad op vakantieparken verwacht

18 januari 2021
De bezettingsgraad op vakantieparken is naar verwachting dit jaar fors hoger.
Lees verder

EuroParcs nieuwe eigenaar van familiecamping Camping Oriëntal

15 januari 2021
APELDOORN - EuroParcs is de nieuwe eigenaar van Camping Oriëntal in Berg en Terblijt.
Lees verder