Meer informatie bel
088 070 8000

EuroParcs

‘EuroParcs onderscheidt zich in kwaliteit en marketing’

Ervaring Europarcs van Anthon en Mattie Sinke
,,Prachtig, zie vakantievilla’s in historische stijl.” De voormalige schipper spreekt zijn woorden uit in een omgeving die mede door het water beroemd is geworden. Villapark De Rijp, gelegen op de grens tussen de Zaanstreek en Waterland, dankt zijn naam en faam voor een belangrijk deel aan het Noordhollandsch kanaal dat langs het vakantiepark stroomt. Voor Anthon Sinke en zijn Mattie is de nabijheid van ´groot water´ een herkenbaar beeld . Als geboren en getogen Zeeuwen zijn ze daar van jongs af aan vertrouwd mee. Sterker, als schipper op een kotter heeft Anthon Sinke ook zijn broodwinning er aan te danken. Toch kozen de 74-jarige inwoner van Yerseke en zijn twee jaar jongere vrouw in eerste instantie voor een tweede woning in Limburg, op Landgoed Hommelheide. ,,De strategische ligging nabij België en Duitsland maakt dat park interessant voor zowel de binnenlandse als de buitenlandse markt.”

Het Zeeuwse echtpaar was, voordat het contact met EuroParcs medio 2013 tot stand kwam, al geruime tijd eigenaar van een recreatiewoning. ,,In Twente, puur voor eigen gebruik. Daar is ook het idee ontstaan om een tweede woning als investering aan te kopen. Eén keer per jaar is er een vergadering van eigenaren en ik raakte daar in gesprek met iemand die meerdere recreatiewoningen puur als belegging had gekocht. Zijn woorden zette ons aan het denken. Je kunt je geld wel op de bank zetten, maar de rente is nou niet echt geweldig en het zijn maar cijfertjes hè? Als je je geld daarentegen in stenen stopt heb je iets moois om tegen aan te kijken. Iets tastbaars ook en het levert nog geld op ook.”

Aansprekende marketing
De beslissing was daarmee gevallen en volgens de Sinkes kun je dan bijna niet om EuroParcs heen. ,,Je ziet het bedrijf overal terug, op televisie, internet, in de krant, noem maar op. Hun marketing is simpelweg aansprekend te noemen. Toch hebben we ons eerst georiënteerd op Zeeland zelf waar EuroParcs geen parken heeft. Later zijn we op onderzoek in de Veluwe gegaan.  In Nunspeet kregen we van een relatie van EuroParcs het advies toch echt contact met dit bedrijf op te nemen. Wij hebben vervolgens via de site van het bedrijf brochures opgevraagd. Kort daarna werden we gebeld door directeur Wim Vos jr.”

Nadat de afspraak was gemaakt en alle parken van EuroParcs waren doorgenomen, viel al snel de voorkeur op Limburg. ,,Als mensen van water en wind sprak het Limburgse landschap ons sowieso aan, omdat het anders is. Het roept daardoor automatisch een vakantiegevoel op. Verder vonden we zoals gezegd de ligging van Landgoed Hommelheide erg goed. Een nacht in een modelwoning gaf de doorslag. We gaven de volgende dag aan deze woning met deze  inrichting te willen.”

Daelenbroeck
Die modelwoning, dat was een type Daelenbroeck, geschikt voor maximaal twaalf personen. Anthon en zijn Mattie kochten in december 2013 deze tweede woning. ,,Kortom een grote aansprekende recreatiewoning van steen en niet van hout”, benadrukt de voormalige visser met een lach. ,,Want hout is voor het haardvuur, steen is voor altijd.” Anderhalf jaar later zijn ze nog altijd zeer tevreden. ,,EuroParcs onderscheidt zich van andere partijen in de markt door de originele streekgebonden architectuur van de recreatiewoningen, de hoogwaardige materialen die gebruikt worden en nogmaals de uitstekende marketing waardoor zowel het bedrijf als de tweede woningen continu in de picture staat.”

Die tevredenheid, dat is de reden dat ze op deze vrijdag naar Oost-Graftdijk zijn gekomen. Ditmaal om de mogelijke aankoop te bespreken van een andere streekgebonden woning in een andere omgeving. Eén die meer vertrouwd aanvoelt. Zoals gezegd: Noord-Holland heeft namelijk net als Zeeland genoeg wind en water. De ‘tweede Zaanse Schans’ woningen spreekt hen dan ook aan. ,,Onderscheidend in architectuur en van steen”, verklaart Anthon Sinke. Kortom, dit avontuur wordt ongetwijfeld vervolgd.

Je ziet het bedrijf overal terug, op televisie, internet, in de krant, noem maar op. Hun marketing is simpelweg aansprekend te noemen

« Terug naar het overzicht